Snart drar vi igång med aktiviteter igen!

Efter att legat lågt med aktiviteter under semester- och sommarlovsperioden är det dags att dra igång igen.

Onsdag den 21 augusti kl. 18.30 träffas vi på Jakobsbergs folkhögskola för medlemsmöte. Den här gången är det vårt antirasistiska nätverk som står för temainnehållet. Bland annat blir det en förkortad version av den välbesökta presentation Hamid Ramazani höll i Folkets hus Kallhäll i våras, med titeln ”Flykten från Iran”.

Måndag den 26 augusti kl. 18.30 träffas det antirastiska nätverket och onsdag den 28 augusti träffas klimat- och miljönätverket kl. 18.15.

Lördag den 31 augusti arrangerar vi en träff/utbildningsdag på Jakobsbergs folkhögskola för alla i föreningen som identifierar sig som kvinnor. Dagen startar kl. 10. Det blir inspirationsföreläsning om intersektionell feminism av riksdagsledamoten Ida Gabrielsson (V) på förmiddagen, lunch och därefter diskussion och idéutbyte. Sista anmälningsdag till utbildningen är den 17 augusti.

Är du intresserad av att vara med på någon av dessa aktiviteter men inte är medlem så skicka ett mejl till [email protected].

Våra nätverk, med fokus på antirasism, klimat- och miljö, barn- och ungdom samt bostäder, träffas ungefär en gång i månaden för att lära sig mer, sprida kunskapen och ta fram politiska förslag. Tycker du det låter intressant? Hör av dig! En måste inte vara expert för att gå med i något av nätverken. Det viktigaste är att en är intresserad.