Röster från gatan

V Järfälla har utanför valstugan i Jakobsberg ställt frågor till medborgarna om vilka frågor de tycker är viktiga inför valet. Här är några röster från gatan:

–          Skolan klarar inte att ta hand om mobbade elever. Vår son blev vi tvungna att flytta utomlands för att rädda hans liv –          Psykiskt sjuka blir nekade vård idag. LSS har försämrats. –          Städa hissarna vid gångtunneln. Moderaterna duckar för ansvaret och hänvisar till olika nämnder och entreprenörer.ali 16.8.14 013 –          Arbetsgivarna måste respektera ensamstående föräldrar som vill ta ansvar för sina barn –

–          Skolan klarar inte att ta hand om mobbade elever. Vår son blev vi tvungna att flytta utomlands för att rädda hans liv –          Psykiskt sjuka blir nekade vård idag. LSS har försämrats. –          Städa hissarna vid gångtunneln. Moderaterna duckar för ansvaret och hänvisar till olika nämnder och entreprenörer. –          Arbetsgivarna måste respektera ensamstående föräldrar som vill ta ansvar för sina barn –

Anhörigstöd till cancersjuka som fått besked är obefintligt. –          Det är dålig service på sjukhuset. Dom svarar inte och hör inte av sig. –          Det är bra med sänkta skatter. Vården bör i huvudsak vara statlig men det ska finnas alternativ. –          Arbetslösa behöver uppmuntran, inte piska. Det är lätt att hamna utanför all gemenskap när man blir arbetslös. –

Hemtjänsten och sjukvården behöver förbättras. Patienter skickas hem för tidigt. Hemtjänstpersonalen vet inget om infektioner, de behöver utbildning. –          Varför lades Ungdomens hus ned? Det var det bästa som finns. –          Fixa mer jobb! –          Större satsning på kultur. Det behövs lokaler för unga att hålla på med musik.

– Tre personer som jag vet har begått självmord i Jakobsberg på grund av brister i vård och psykiatri –          Förbättra tiggarnas situation. –          Satsa mer både på SJ och SL –          Satsa mer på miljöteknik och solpaneler –          Öka tillgängligheten för rörelsehindrade –          Försäkringskassan drar ned på assistans till MS-sjuka, helt fel.

–          Förskolan – avlasta pedagogerna administrativt så att de kan ägna sig åt barn och föräldrar. Hemsidan återkommer med fler röster från gatan.

Fotot är från en debatt mellan V och Fp i Jakobsberg den 16 augusti.

PS. Missa inte dagens torgmöte om välfärd kl 12 på gågatan i Jakobsberg!