Jonas Sjöstedt till Järfälla 5 mars!

Vänsterpartiets ordförande Jonas Sjöstedt kommer till biblioteket i Jakobsberg torsdagen den 5 mars kl 18.30. Lokalen heter Hyllan. Han kommer att tala om välfärden, klimatet, feminismen och jobben. Det kommer att finnas möjlighet för publiken att ställa frågor och diskutera. Fritt inträde.  Välkommen!jonas Sjöstedt

I dagens Novus-opinionsmätning ligger Vänsterpartiet på 7 procent och har gått förbi miljöpartiet.

I en kommentar i Aftonbladet i februari pekar Jonas Sjöstedt ut den alltmer ojämlika fördelningen mellan rika och fattiga som ett stort samhällsproblem, både globalt och i Sverige. Att 80 personer äger lika mycket som halva mänskligheten är ett problem för demokratin, försvårar klimatomställningen och förlamar utvecklingen.

Ojämlikheten mellan rika och fattiga är enorm. Sverige tillhör inte de länder där ojämlikheten är allra störst men den får ändå stora konsekvenser även här, skriver Jonas Sjöstedt och tillägger:  faktum är att vi är bland de OECD-länder där ojämlikheten ökar allra snabbast. Sverige har 147 miljardärer och de är i dag rikare än någonsin.

Så här ser V Järfällas program för mars månad ut:

Måndag 2 mars kl 18.30, kommunfullmäktige

Tisdag 3 mars kl 18.00 bostadsgruppen, samling utanför kommunhuset i Jakobsberg

Torsdag 5 mars kl 18.30, offentligt möte med Jonas Sjöstedt på Jakobsbergs bibliotek

Lördag 7 Röd lördag – samtal med väljarna i olika kommundelar

Måndag 9 mars kl 18.15, miljönätverket, på ABF, Riddarplatsen 36, Jakobsberg

Måndag 16 mars kl  18, välfärdsgruppen får besök av kommunalrådet Eva Ullberg (s), samling utanför kommunhuset i Jakobsberg

Tisdag 24 styrelsemöte

Torsdag 26 mars, kommungruppen samlas i kommunhuset