Hur kan jag hjälpa till inför valet 22 mars?

VÄNSTERPARTIET ÄR REDO FÖR OMVAL – HÄR ÄR TRE SAKER SOM DU KAN HJÄLPA TILL MED IDAG

Statsministern meddelade häromdagen att han kommer att utlysa nyval. Det är en situation som de borgerliga partierna och Sd har tvingat fram och det finns nu inget annat alternativ. Sverige har ett nytt politiskt läge och ett nytt val till riksdagen kommer att hållas den 22 mars. Vänsterpartiet sökte inte nyval. Vi stod bakom den budget som regeringen och Vänsterpartiet hade förhandlat fram. Det är en budget för jämlikhet och rättvisa, för att minska skatten för pensionärer och öka den för bankerna och för att satsa på äldrevården, kvinnojourerna och de ensamstående kvinnorna med knappa ekonomiska marginaler. Nu är nyvalet ett faktum och vi står redo för att ännu en gång, den tredje gången på mindre än ett år, gå ut på gatorna och möta folket med vår politik.

Nu när vi går till extraval i mars ber vi din hjälp. Här är tre saker som du kan göra för att Vänsterpartiet ska vinna i valet:

1) BLI MEDLEM I VÄNSTERPARTIETali 16.8.14 013

Det bästa sättet av stödja Vänsterpartiet är att bli medlem. Genom att ta ställning och bli medlem i partiet kan du tillsammans med andra vara med och arbeta för solidaritet och rättvisa.

☞  BLI MEDLEM DIREKT PÅ NÄTET (VIA VANSTERPARTIET.SE)

2) SKÄNK ETT BIDRAG TILL VALFONDEN

Ditt bidrag gör det möjligt för oss att trycka upp flygblad och affischer, snickra ihop valstugor och se till att vår budskap får genomslag. Du kan skänka genom att sätta in en hundralapp på vårt plusgiro 57 624-9 Vänsterpartiet Storstockholm eller via autogiro. Hälften av pengarna går till V Järfälla och hälften till V Storstockholm-

☞ LÄS MER OM HUR DU KAN SKÄNKA EN GÅVA

3) LÅNA OSS DITT ENGAGEMANG, KUNSKAP OCH NYFIKENHET

Vi är snart 5000 medlemmar i Vänsterpartiet i Stockholmsregionen. Vår ambition är att alla som vill bidra ska kunna göra det, på sitt sätt. Det finns massvis med olika uppgifter redan idag, och har du några andra idéer så välkomnar vi det. Ta kontakt med Vänsterpartiet Järfälla. Ring Peter Bloch på tel 070 255 1337 eller maila till [email protected].

Bilden: från en valduell i Jakobsberg i augusti 2014