Hyresgästföreningen: börja renovera Söderhöjden nu

Imorgon onsdag 19 nov träffas V Järfällas tre arbetsgrupper var för sig. Det är miljönätverket, välfärdsgruppen och bostadsgruppen. Till bostadsgruppens möte är Hyresgästföreningen Järfällas ordförande Eva Dazley inbjuden. Hemsidan ställde några frågor till Eva (bilden) inför mötet (som börjar kl 18,samling utanför kommunhuset i Jakobsberg).eva dazley

Vad tänker du ta upp på mötet imorgon?

• Jag ska gå igenom Hyresgästföreningens bostadsprogram i Järfälla, men också renoveringsbehoven som finns i JHAB:s hyresrätter. Jag tänker ta upp den förhandling som just avslutats i Hyresnämnden när det gäller hyreshöjningarna i JHAB men också att JHAB vill ha bruksvärdeshöjande förhandlingar om hyrorna.

Hur tycker du att starten varit för den nya kommunledningen när det gäller bostadsfrågorna?

• De har ju knappt börjat än, men jag tycker det är positivt om man vill återinföra bostadsförsöjningsprogram och ha nya ägardirektiv för JHAB. Hittills har man inte satt ned fötterna när det gäller JHAB i framtiden. Det är viktigt att nu komma igång med renoveringarna på Söderhöjden och då är det nödvändigt att man startar en dialog med hyresgästerna när det gäller renoveringsbehoven. Vi vill inte att det ska bli chockhöjda hyror utan man måste först kolla behoven hos hyresgästerna!