Full fart i valstugan!

Nu är Vänsterpartiets valstuga inför EU-valet på plats på gågatan i Jakobsberg. Valstugan sattes på plats med kranbil i måndags och är nu inredd, försedd med möbler och informationsmaterial. En solpanel är även på plats och ger ström till bland annat mobilladdning, en kaffebryggare eller en lampa.

Redan under färdigställandet av valstugan kom många människor in och var intresserade av Vänsterpartiets EU-politik. Många uttalade sin uppskattning över Jonas Sjöstedt. Inte på många decennier har folk varit så intresserade av Vänsterpartiet och bara efter två dagar har ett dussintal personer anmält intresse för att få kontinuerlig information från Vänsterpartiet och tre personer har blivit medlemmar i Vänsterpartiet.IMG_2165

Elisabet Jones heter en av aktivisterna som arbetade vid valstugan igår tisdag. Hon tyckte det var väldigt kul att arbeta vid stugan och har fått kontakt med mängder av människor. Vänsterpartiet bjuder på kaffe och juice, politiska samtal och foldrar med information om Vänsterpartiets EU-politik. Och kaffet är gott, hälsar Elisabet!

Inne i valstugan har det blivit hemtrevligt med fåtöljer, mattor och dukar på bordet. Utanför vajar röda fanor vackert i vinden och det är en oerhört positiv känsla som valstugebesökarna ger uttryck för. Enda smolken i bägaren är att öppettiderna är begränsade, vilket beror på att enda tiden på dagen när det är mycket folk i centrum är efter jobbet, dvs mellan kl 16 och 18. Men då finns vi på plats.

Känslan efter att ha besökt valstugan under rusningstid är att Vänsterpartiet har bra vind i seglen inför EU-valet. Högervindarna har mojnat (Säg Nuon, det räcker) ochIMG_2169 nu är det äntligen vänstervindar! Har du vägarna förbi så titta in i valstugan mellan kl 16 och 18 på vardagar eller  mellan kl 10 – 16 de kommande två lördagarna. Du kan redan nu förtidsrösta i Jakobsbergs galleria till vänster om biblioteket eller i Information Järfälla, där gågatan börjar i Jakobsberg sett från pendeltåget. Ta med röstkort och legitimation. Annars är det söndagen den 25 maj som är valdag.

Känslan efter att ha besökt valstugan under rusningstid är att Vänsterpartiet har bra vind i seglen inför EU-valet. Högervindarna har mojnat (Säg Nuon, det räcker) och nu är det äntligen vänstervindar! Har du vägarna förbi så titta in i valstugan mellan kl 16 och 18 på vardagar eller  mellan kl 10 – 16 de kommande två lördagarna. Du kan redan nu förtidsrösta i Jakobsbergs galleria till vänster om biblioteket eller i Information Järfälla, där gågatan börjar i Jakobsberg sett från pendeltåget. Ta med röstkort och legitimation. Annars är det söndagen den 25 maj som är valdag.

Även om du är kritisk mot EU eller röstade emot EU-medlemskapet , så gå och rösta, annars ger du i praktiken bort din röst åt högerpartier och Sverigedemokrater och får ett ännu mer inhumant EU! Din röst är viktig!