Vi behöver en välfärd för alla

I tisdags träffades Vänsterpartiets välfärdsnätverk för första gången. Arja Herranen var med och kan berätta:foto Arja herranen

– Det var spännande att höra andras tankar kring välfärd och det kändes kul i gruppen. Alla hade något att bidra med av egna erfarenheter. Vi talade mycket om skolan och att vinsterna i vård och skola måste bort.

– Varför är det viktigt med en fungerande välfärd?

För jag tycker att alla ska ha tillgång till väl fungerande vård och en bra skola. Jag ser dagligen hur lite resurser skolan får jämfört med de verkliga behoven. Man bör satsa mer i utsatta områden. Barnen där har ofta föräldrar med kortare utbildning och kanske också språksvårigheter. De barnen behöver ofta extra stöd i skolan. Men det får de inte idag och det är skamligt. Vi behöver en skola för alla!                                                                                                  Arja Herranen

– Ska ni träffas något mer?

-Ja, redan på lördag den 16 november delar vi flyers om välfärden i Jakobsbergs centrum och samlar namn mot vinster i välfärden. Nästa gång ska välfärdsnätverket träffas den 4 december kl 18.30 utanför kommunhuset. Du är också välkommen!